Melodie Ouadraogo, afrikaanse gezangen

Mooie liedjes duren niet lang…en islamitische liedjes komen steeds terug. Ik vond het de laatste maanden al verdacht stil ’s nachts, maar ik dacht dat het aan mijn aanpassing lag dat ik niet meer wakker werd van de moslim-gezangen*. Niets blijkt minder waar, volgens mij was de luidspreker gewoon stuk. Het nieuwe exemplaar moet dan uiteraard getest worden, bij voorkeur van ’s avonds laat tot ’s morgens vroeg. Een mens zou voor minder goesting krijgen in de vakantie. Nog een weekje wachten en de Cassamance komt eraan. Het schrijven gaat trager dan verwacht. Hoewel, eigenlijk had ik verwacht dat het nog trager ging gaan dan verwacht dus in feite gaat het toch sneller dan verwacht. Om maar te zeggen dat de solidariteit voor vrouwen in verwachting grenzeloos is. Iets minder grenzeloos is de capaciteit om Afrikaans te dansen. In het ge-uploade filmpje ziet u dat dit beter overgelaten wordt aan de mensen die tussen de grenzen geboren werden dan aan een stelletje broederlijke delers. Maar soit, als je je niet kan belachelijk maken op de Italiaanse trouwdansvloer met een Drag-Queen beweging, moet je dat maar doen aan de overkant van de oceaan. Het filmpje waarop wij Paranoid in Moskou draaiden op de installatie in de 4x4 en de Senegalese vrouwen spontaan begonnen te hakken is helaas geweigerd door Youtube wegens een klacht omtrent auteursrechten door Patje Krimson.

Davaai

*Omdat u ongetwijfeld solidair bent met het Zuiden (wees gerust, het uiterste Zuiden, niet Wallonië), een doe-het-zelf handleiding voor islamitische zangervaringen: zoek een persoon die aan het inslapen is. Zoek een stukje lectuur en een megafoon, niet de grote Gsm vanuit Triggerhappy maar een exemplaar dat in menige Abvv-staking wordt gehanteerd. Kniel neer bij de slapende persoon met de megafoon op oorhoogte en draai de volumeknop tot het streepje ‘Max’ of ‘Oorschade’. Reciteer nu het stukje lectuur, maar op Sammy TANghe-wijze, dus achterstevoren. Om het geheel volledig onverstaanbaar te maken, zorg je ervoor dat uw mond vlak aan de megafoon gehouden wordt en niet op 15cm afstand, zoals doorgaans aangeraden is. Probeer dit te doen al zingend, liefst gebrekkig, zodat het niet melodisch overkomt. Om uit te rusten en de slapende persoon in de waan te laten, stop je even na elke paragraaf. Wanneer je denkt dat de persoon net terug aan het insoezen is, begin je aan de volgende paragraaf met een nog groter enthousiasme. Onthoud, té enthousiast kan niet, overdrijven is de regel!

Tip voor de singles: je kan het overdag opnemen en ’s nachts met de iPOD afspelen. Dag én nacht plezier!

5 commentaires:

Anonyme a dit…

Noortje heeft juist ome klaas zijn videoke bekeken waarop ze plots heel hard begon te lachen...

Anonyme a dit…

Oh jee, als ik wist dat ik zo gefilmd werd had ik me stiekem achter het toestel geplaatst, dat had het filmpje mss iets aangenamer gemaakt om naar te kijken..
Maar toch grappig om terug te zien! Ik noem het een "met een glimlach terugkijkend Oh My God-moment"...
Klaas, doet da nog goed daar en tot... Wie weet!
groetjes!

Phillemon a dit…

Klakke, je danspasjes mogen dan verdienstelijk zijn, ik verkies toch de echte groove die enkel de zwarten hebben. Maar je bent er bijna, volhouden! Zie http://www.youtube.com/watch?v=339ixMtHrVk

Je handleiding voor het terroriseren van de inslapende medemens hebben me daarentegen tot tranen toe bewogen (van het lachen dan). En dat op de werkvloer terwijl ik verondersteld werd te werken...

Anonyme a dit…

moet controleren:)

Anonyme a dit…

Ik heb senegallier-bd.blogspot.com gevonden via Google. Gaaf gemaakt! Ik hoop wil ook zo een site te maken.
Welke software heb je hiervoor gebruikt?

Groetjes,
Henny uit Purmerend