Wist je dat (augustis)…

…de beestenteller na de maand veldwerk blijven staan is op één slang, twee schorpioenen en een drie kolonies apen die telkens de weg overstaken (zonder kijken, klachtenbrief richting Flor Coninx onderweg). De BD-jongeren hebben naar het schijnt wel een grote boa gezien tijdens hun verblijf in de families. Ik wacht op de foto’s.
…de nostalgie naar Madagaskar niet ver weg was, want ik heb de wegen nog eens onveilig gemaakt op een 125cc. Zoals zwemmen en neuspeuteren blijkt dat je ook motorrijden nooit verleert.
…de rijcapaciteiten van mijn vertaler en een stagiair in het ‘Centre’ een pak minder waren. Beiden hebben een valpartij op hun palmares. Spijtig genoeg zat ik bij de eerste achterop, recht tegen de poort van het Centre gereden. Gelukkig was deze niet vastgezet zodat ze wat meegaf.
…zonder erg dus, maar sindsdien reed ik wel altijd. Dat bespaarde 5 minuten en 6 keer stilvallen bij elk vertrek.
…het duidelijk blijkt na het jongerenkamp: de borsten der vrouwen in Senegal zijn zoals de loopbaan van Swat Vanderelst. Veelbelovend op jonge leeftijd, een kortstondig hoogtepunt, maar door gebrek aan ondersteuning en overmatig (drank)gebruik laten ze het hangen op latere leeftijd om vervolgens op het einde van de carrière zo goed als aan de grond te zitten.
…het regenseizoen wel degelijk van start is gegaan. Positief zijn de koelere temperaturen en de contente boeren. Minder goed nieuws zijn de onberijdbare wegen, muggenkolonies, ophopend vuil, geurhinder en toenemende malaria.

Aucun commentaire: