Wist je dat…(quatris)

…De nationale sport van de vrouwen hier ‘haarverzorging’ is. Ze kunnen uren bezig zijn met één kapsel en ze wisselen gemiddeld tweemaal per week van coupe. Dat kan ook een redelijke drastische wijziging zijn, want pruiken zijn hier gemeengoed. Punten scoren als je bij de metamorfose complimentjes geeft!
…Tony Parker ook behoorlijk wat punten scoorde in de NBA, zodat de Spurs zoals verwacht kampioen zijn, zij het niet in 6, maar in 4 matchen
…De eerste regen in Kaolack een feit is, helaas volgt de afkoeling nog niet echt, dat wordt midden juli
…Ik heel juli en de eerste drie weken van augustus (uitgenomen enkele weekends) in de brousse zit richting Sokone, naar het schijnt befaamd om slangen olé. Gelukkig heb ik sinds mijn GI-Joe periode evaring met het bestrijden van de Cobra.
…Een solidaire samenleving van verschillende religies ideaal is voor de luie werkmens. De feesten van islam en het christendom zijn hier immers beide officiële feestdag!
…Spijtig genoeg zal ik de tabaski eind december net missen. Dit is het feest waarbij schapen massaal geslacht en gegrild worden. Afgaande op de verhalen moet dat zowat het hoogtepunt van het jaar zijn (voor niet-vegetariërs althans).
…Je hier elke dag schapenvlees kan eten, gegrild op houtvuur met zalige kruiden en mosterd, voor geen geld, naam: ‘dibi’, ik ben er ondertussen vaste klant. Een stokbrood met mayonaise is daarentegen normaal als ontbijt. Niet direct mijn favoriet maar best te pruimen.

Aucun commentaire: