FAB-Collective present op Commission Mixed

Voila,

nadat de cashew campagne op koers is en de database van plantages werd gereinigd, wordt het hier wat rustiger. Dat wil zeggen, een beetje tijd om te surfen, interessante wetenschappelijke artikels uit New Scientist te bestuderen (voor de samenvatting check http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=BK1P7PHB), de kwis van Putumayo voor te bereiden (26 april in gent!), mijn eerste stappen op de basketvloer te zetten en me voor te bereiden op volgende week.

Dan is het immers 'commission mixte'. Dat wil zeggen, de grote baas van btc komt naar hier, samen met enkele politici alsook de twee nog ontbrekende vrijwilligers. Ze vergaderen met de partner (ministers van Benin) over het programma van de komende jaren en het geld dat daarbij besteed zal worden. De vrijwilligers stellen zichzelf voor, gaan goed eten en blijkt dat ik mee moet instaan voor de ontvangst van de twee nieuwelingen. Dat wil zeggen, hen rondleiden in Cotonou, de markt bezoeken, de verschillende biersoorten analyseren etc etc. Het leven van een vrijwilliger kan zwaar zijn...

Eergisteren nacht is hier trouwens de eerste regen gevallen. Er zullen nog enkele kleine regens aankomen ('pluies de mangues') alvorens de echte warmte -het is nochtans al tegen de veertig graden- eraan komt en het aftellen wordt naar het echte regenseizoen midden juni. Tot zover Frank Devoosere, geniet van de Belgische stormen.

1 commentaire:

moe a dit…

Hoi Klaas,

Zo te lezen stel je het daar niet slecht.
Hopelijk is het bezoek met de grote baas en ik weet niet welke politici goed verlopen en heb jij je beste beentje kunnen voorzetten bij het onthaal van de twee nieuwelingen ( twijfel ik geen seconde aan hoor)

Van mijn part mag je je blog wat vlugger bijwerken, ik kijk steeds uit naar je nieuwe belevenissen.

Veel liefs
Moe